Okres przedświąteczny w handlu

Okres przedświąteczny w handlu

Spis treści:
  1. Jak zmaksymalizować świąteczne zyski?
  2. Jak przygotować się do okresu przedświątecznego w handlu?
  3. Jak zwiększyć sprzedaż w okresie przedświątecznym?
  4. Wesołego okresu przedświątecznego! ;)

Jak zmaksymalizować świąteczne zyski?

Okres przedświąteczny w sektorze handlowym jest niezwykle intensywny marketingowo. To właśnie w tym czasie Polacy wydają w sklepach najwięcej pieniędzy, zarówno na przygotowanie świątecznych posiłków, jak i dekoracje oraz prezenty. Jak przygotować sklep na Święta Bożego Narodzenia i zmaksymalizować swoje zyski?

Jak przygotować się do okresu przedświątecznego w handlu?

Musisz wiedzieć, że okres przedświąteczny i związany z nim zwiększony popyt na pewne kategorie produktów, zaczyna się już na początku listopada. Jeśli swoje działania zaczynasz podejmować na kilka dni przed wigilią, to jest to zdecydowanie za późno! Sklepy w Święta Bożego Narodzenia przechodzą prawdziwe oblężenie, jednak większość Polaków woli przygotować się wcześniej, zamiast kupować wszystko na ostatnią chwilę i zaczyna gromadzić zapasy na długo przed świętami.

Produkty, które cieszą się największą popularnością i na które warto zwrócić szczególną uwagę przygotowując promocje, gazetkę świąteczną czy ekspozycje w sklepie, to przede wszystkim:

  • mięso i wędliny
  • ryby
  • nabiał
  • sosy i przyprawy
  • warzywa w puszkach
  • napoje
  • słodycze.

Jak zwiększyć sprzedaż w okresie przedświątecznym?

Zadbaj o wystrój

Świąteczne ozdoby dobrze kojarzą się klientom i sprawiają, że chętniej będą odwiedzać sklep, który przypomina im o rodzinnej, odświętnej i magicznej atmosferze Świąt Bożego Narodzenia. Nie czekaj z ozdobami do połowy grudnia — duch świąt budzi się w klientach znacznie wcześniej!

Dekoracje to pole, na którym zdecydowanie możesz wykazać się kreatywnością. Nie staraj się skopiować wystroju sąsiednich, konkurencyjnych sklepów, ale spróbuj pozytywnie zaskoczyć swoich klientów i wyróżnić się pośród dziesiątek bardzo podobnych dekoracji.

Ważne jest, abyś udekorował swój sklep zarówno zewnątrz, jak i wewnątrz — to pierwsze przyciągnie klientów, a to drugie sprawi, że będą czuli się lepiej w trakcie dokonywania zakupów.

Zobacz także: Wybór i przystosowanie lokalu pod działalność franczyzową

Zakup świąteczne produkty o długim terminie spożycia jak najszybciej

Chcesz sprawdzić, aby klienci kupujący aromaty do ciast lub cukier waniliowy w grudniu przyszli właśnie do Ciebie? Spraw, aby widzieli ten asortyment na półkach Twojego sklepu znacznie wcześniej. Dzięki temu myśląc o tym, gdzie powinni wybrać się na zakupy, udadzą się właśnie do Twojej placówki!

Zakup produkty o krótkim terminie spożycia tuż przed świętami

Każdemu zależy na tym, aby kolacja wigilijna przygotowana dla rodziny składała się ze świeżych składników. Produkty takie jak uszka czy sernik kupuj na krótko przed świętami i bardzo uważnie obserwuj ich zapasy, aby natychmiast uzupełniać asortyment i uniknąć sytuacji, w której kończy się dostępność jakiegoś kluczowego produktu. Pozwoli Ci to nie tylko zmaksymalizować zyski, ale też uniknąć strat związanych z koniecznością wyrzucenia przeterminowanej żywności.

Zapewnij odpowiednią ekspozycję świątecznych produktów

Ważne jest, aby produkty świąteczne były łatwo widoczne i przyciągały wzrok klientów. Nie każdy wchodzi do placówki z myślą o świątecznych zakupach, jeśli jednak te produkty rzucą się w oczy, to wiele osób tak czy inaczej po nie sięgnie.

Zadbaj o widoczność materiałów promocyjnych

W okresie świątecznym marki przygotowują wiele atrakcyjnych promocji dla swoich klientów, dlatego pamiętaj o jak najlepszym eksponowaniu gazetek oraz wszelkich innych materiałów promocyjnych!

Czytaj więcej: Jak skutecznie komunikować się z klientem we franczyzie?

 

Wesołego okresu przedświątecznego! ;)

Okres zakupów świątecznych rozpoczyna się na długo przed samymi Świętami Bożego Narodzenia i stanowi doskonałą okazję do zwiększenia swoich zysków. Zadbaj o dostępność produktów, odpowiednią ich ekspozycję i świąteczny nastrój w swoim sklepie,  a na pewno korzystnie wpłynie to na Twoją sprzedaż!