Programy lojalnościowe w sklepie franczyzowym

Programy lojalnościowe w sklepie franczyzowym

Spis treści:
  1. Jak zwiększyć retencję klientów?
  2. Program lojalnościowy - cele
  3. Co o programach lojalnościowych mówią badania?
  4. 5 cech skutecznego programu lojalnościowego
  5. Podsumowanie

Jak zwiększyć retencję klientów?

Prowadzenie sklepu franczyzowego stawia przed właścicielami wiele wyzwań. Rynek cechuje się dużą konkurencją, dlatego szczególnie istotne jest oferowanie klientowi jak największej wartości, która skłoni go do wyboru konkretnej placówki.

Ważne jest nie tylko przyciąganie nowych klientów, ale również dbanie o tych już obecnych. Być może wydaje Ci się, że robisz już wszystko — Twój lokal lśni i z dużą starannością podszedłeś do wyboru pracowników, którzy z szacunkiem i uprzejmością traktują klienta.

Istnieje jednak jeszcze jeden bardzo skuteczny sposób na zwiększenie retencji, czyli liczby powracających klientów — programy lojalnościowe.

Program lojalnościowy - cele

Celem programów lojalnościowych jest nagradzanie lojalnych klientów za regularne zakupy w sklepie. Jest to istotna część strategii marketingowej, która nie tyle przyciąga nowych konsumentów, ale też pozwala na ich zatrzymanie i przywiązanie do marki. Dzięki temu firma buduje wartościową i długotrwałą relację, tym samym zwiększając zyski.

Na czym polega magia programów lojalnościowych?

Wyobraź sobie, że kupiłeś kawę w osiedlowym sklepie, dostając przy tym zniżkę 20% na kolejną.

Gdzie udasz się po kolejną? Do innego sklepu, czy tego, który w jasny sposób docenia Cię jako klienta i umożliwia zaoszczędzenie pieniędzy?

Dobrze przemyślane programy lojalnościowe, na przykład oferujące kumulujące się punkty promocyjne za zakupy, znacznie zwiększają szanse na regularne powroty klienta. Nawet w przypadku, kiedy inny sklep będzie bliżej — w końcu lepiej przejść kilkadziesiąt dodatkowych metrów, ale zaoszczędzić dzięki temu kilka złotych.

Zobacz także: WIDEO: Klienci to nasi sąsiedzi

Program lojalnościowy - cele

Co o programach lojalnościowych mówią badania?

Aż 65% badanych dorosłych konsumentów w Polsce deklaruje, że przystąpiło do co najmniej jednego programu lojalnościowego. Jest to o 5% więcej niż w roku ubiegłym, co oznacza, że popularność takich programów rośnie i stopniowo stają się one już nie tylko miłym dodatkiem, ale po prostu oczekiwaniem konsumentów.

5 cech skutecznego programu lojalnościowego

Czym charakteryzuje się skuteczny program lojalnościowy? Najlepiej wyciągnąć lekcje od tych, którzy przetarli już szlak i osiągnęli korzystny rezultat. O to najważniejsze cechy cieszących się popularnością i przynoszących zyski programów lojalnościowych:

Personalizacja

Ważne jest, aby klient otrzymywał zniżki, które faktycznie go interesują, w oparciu o jego historię zakupów. Jeśli ktoś kupuje u Ciebie wegańskie jedzenie, nie chcesz dawać mu kuponów na pierś kurczaka.

Aplikacja mobilna

Musisz iść z duchem czasu — każdy z nas ma w kieszeni telefon, nie każdy pamięta o noszeniu karty klienta.

Nagradzanie lojalności

Jest to oczywiście główny cel programu lojalnościowego. Ważne, żeby oferowane w programie zniżki faktycznie oferowały klientowi wartość i dodatkową oszczędność, a nie były jedynie pustymi hasłami.

Promocja programu lojalnościowego

Program lojalnościowy będzie skuteczny tylko wtedy, jeśli Twoi klienci się o nim dowiedzą. Zadbaj o odpowiednie materiały reklamowe w swojej placówce i poinstruuj swoich pracowników, aby informowali oni o nim klientów dokonujących zakupów.

Czytaj także: Płatności bezgotówkowe – nowoczesne narzędzie przedsiębiorcy

 

Podsumowanie

Programy lojalnościowe zwykle inicjowane są przez markę, w ramach której prowadzisz franczyzę. Weź to pod uwagę, wybierając pod jaką marką chcesz prowadzić swój sklep, a jeśli już dokonałeś wyboru, koniecznie skontaktuj się ze swoim opiekunem z zapytaniem o możliwość wdrożenia programu lojalnościowego w swoim sklepie.

Pamiętaj, że programy lojalnościowe to klucz do tworzenia długofalowych i korzystnych do obu stron relacji z Twoimi klientami!